Klause
New member
Danimarka'nın Zelanda adası ile İsveç arasındaki Öresund'da, daha önce varlığını bilmediğim kısa adı Ven olan ada yatıyor. Neredeyse yüzerek karşıya geçebilirsiniz ama yine birkaç araba alan feribot en az yarım saat sürüyor.
Gemide günübirlik geziciler, ilerleyen saatlerde bir şeyler dağıtırken birkaç kez karşılaşacağım posta otobüsü, Asya'dan gelen bazı genç dünya gezginleri ve büyük golf bagajlarıyla bir grup yaşlı İsveçli kadın var. Yedi kilometrekarelik bir alanı kaplayan Ven, Heligoland kadar büyüktür ve 40 metre yüksekliğindeki uçurumdan suyun görünümü de daha az etkileyici değildir.
Bäckviken limanından sonra neredeyse tüm ziyaretçiler bisiklete yöneliyor: kiralama hizmeti 1.500 bisiklet sunuyor. Sadece birkaç dakika sonra yalnız kalıyorum, rüzgârda bisikletle tarlaların arasından geçiyorum, dar bir yolda uçurumların, böğürtlen çalılarının ve kuşburnu çalılarının arasından geçiyorum. İlk yarım saatte geyikleri, yırtıcı bir kuşun parçaladığı martı tüylerinin kalıntılarını görüyorum ve birkaç kez sülünleri korkutuyorum.
Stjerneborg Gözlemevi
En güzel manzara, taze badanalı St. Ibbs kilisesinin bulunduğu uçurumdan, güneyde ufkun gerisinde yükselen devasa Öresund Köprüsü'nün sütunları ve su yolu ile Danimarka'nın uzaktan görünümüdür. Ortaçağ binasında, oyulmuş aziz figürlerinden çok eski yelkenli gemi modelleri bulunmaktadır.
Yerel viski imalathanesi Spirit of Hven, depo olarak kullanılan çirkin kapları ve birinci sınıf restoranıyla, mütevazı doğa koruma adasında yabancı bir cisim gibi görünüyor. Ancak Vens'in asıl çekiciliği yer yüzeyinin altında gizli: Tycho Brahe Müzesi.
Yolda: Skåne ilinden Haber aracılığıyla
01:15 dakika
16. yüzyılda Ven hala Danimarka'nın bir parçasıyken, gökbilimci Tyco Brahe (1546 – 1601) önce Uraniborg Kalesi'ni, daha sonra da gökyüzünü temiz havada gözlemleyebilmek için yere gömülen Stjerneborg Gözlemevi'ni inşa etti. .
Rönesans bahçesi, kalenin eski yerinde sembolik olarak yeniden inşa edildi. Yanındaki neo-Gotik kilise, Brahe'nin hayatı ve çalışmalarını anlatan muhteşem bir sergi salonuna dönüştürüldü. Kazılar sırasında Stjerneborg'un kalıntıları keşfedildi.
Gemide günübirlik geziciler, ilerleyen saatlerde bir şeyler dağıtırken birkaç kez karşılaşacağım posta otobüsü, Asya'dan gelen bazı genç dünya gezginleri ve büyük golf bagajlarıyla bir grup yaşlı İsveçli kadın var. Yedi kilometrekarelik bir alanı kaplayan Ven, Heligoland kadar büyüktür ve 40 metre yüksekliğindeki uçurumdan suyun görünümü de daha az etkileyici değildir.
Bäckviken limanından sonra neredeyse tüm ziyaretçiler bisiklete yöneliyor: kiralama hizmeti 1.500 bisiklet sunuyor. Sadece birkaç dakika sonra yalnız kalıyorum, rüzgârda bisikletle tarlaların arasından geçiyorum, dar bir yolda uçurumların, böğürtlen çalılarının ve kuşburnu çalılarının arasından geçiyorum. İlk yarım saatte geyikleri, yırtıcı bir kuşun parçaladığı martı tüylerinin kalıntılarını görüyorum ve birkaç kez sülünleri korkutuyorum.
Stjerneborg Gözlemevi
En güzel manzara, taze badanalı St. Ibbs kilisesinin bulunduğu uçurumdan, güneyde ufkun gerisinde yükselen devasa Öresund Köprüsü'nün sütunları ve su yolu ile Danimarka'nın uzaktan görünümüdür. Ortaçağ binasında, oyulmuş aziz figürlerinden çok eski yelkenli gemi modelleri bulunmaktadır.
Yerel viski imalathanesi Spirit of Hven, depo olarak kullanılan çirkin kapları ve birinci sınıf restoranıyla, mütevazı doğa koruma adasında yabancı bir cisim gibi görünüyor. Ancak Vens'in asıl çekiciliği yer yüzeyinin altında gizli: Tycho Brahe Müzesi.
Yolda: Skåne ilinden Haber aracılığıyla
01:15 dakika
16. yüzyılda Ven hala Danimarka'nın bir parçasıyken, gökbilimci Tyco Brahe (1546 – 1601) önce Uraniborg Kalesi'ni, daha sonra da gökyüzünü temiz havada gözlemleyebilmek için yere gömülen Stjerneborg Gözlemevi'ni inşa etti. .
Rönesans bahçesi, kalenin eski yerinde sembolik olarak yeniden inşa edildi. Yanındaki neo-Gotik kilise, Brahe'nin hayatı ve çalışmalarını anlatan muhteşem bir sergi salonuna dönüştürüldü. Kazılar sırasında Stjerneborg'un kalıntıları keşfedildi.