Kosta Rika'da Rafting: Islak cehennemin içinden Pacuare Nehri'nde

Klause

New member
Geçit daralır: solda ve sağda dikey duvarlar yeşil bitki örtüsünden yapılmıştır. Pacuare Nehri buradaki asma bahçelerin arasından akıyor. Ya da daha iyisi: Rio köpürüyor çünkü günlerdir yağan yağmurlar nehrin su seviyesinin büyük oranda yükselmesine neden oluyor.


Doğu Kosta Rika'daki 100 kilometreden uzun Pucare Nehri, akarsu meraklıları için en önemli destinasyonlardan biridir. Nehrin uzun kısımlarında kanoyla veya şişirilebilir bir lastik sal üzerinde gezinilebilir; zorlu bir macera.


Çünkü çok sayıda geçit ve şelaleler üst zorluk derecelerine aittir. Şimdi teknedeki tek yerli olan Pedro'nun bizim tekneye atlarken neden haç çıkardığını anlıyorum.


Hepsi bir teknede




Geçmişe Dönüş: Arazi aracı ve tekne römorkuyla Siquerres kasabasından, dik kıvrımlı inişli çıkışlı bir yoldan Pacuare Nehri'nin milyonlarca yıl boyunca yağmur ormanlarında açtığı vadiye doğru gittik.


Kıyıda durduğumuzda hakim olan tek bir ses var: Kuşların tüm şarkılarını bastıran suyun uğultusu. Tekneler römorktan kaldırılıyor, sonunda şişiriliyor ve sırt çantalarımız ve kameralarımız teknenin ortasına bağlanan su geçirmez çantalara paketleniyor.

Her şey akıyor: Pacuare Nehri'nde rafting

02:02 dakika



Rehber Pedro biz yolcularla deneme sürüşleri yapıyor. Komutları kısadır: İleri git, dur, sola, sağa veya geri git. Hala çakılın üzerinde durduğuna göre, teoride bu kolay gibi görünüyor.


Kaskınızı takın, can yeleklerinizi sıkın ve Türk Rivierası'nda muz botu gibi sarı renkte parlayan sala binin. Ancak burada eğlenceli bir kürek çekme gezisi olmayacak. Bulanık suda ilerleyip içeri girerken gökyüzüne bakıyorum. Üç akbaba üstümüzde daireler çiziyor.


Oturuyoruz: iki elimle küreği tutuyorum, ayaklarım yerdeki bir halkanın altında biraz destek buluyor. Akıntı hemen bizi yakalıyor ve birdenbire, istediğimden daha fazla hız kazanıyoruz. Alışmak için bir saniyemiz bile yok. Pedro kıç tarafta oturuyor, küreği yönlendiriyor ve komutları bağırıyor.


Dalgalı su yüzeyi, tam konsantrasyon ve her an çarpabileceğimiz girdaplar ve kayalar için sürekli bir arama gerektirir. Nehrin ilk kıvrımından sonra hepimiz sırılsıklam oluyoruz ve ateş vaftizimizi geçtik.


Birkaç akıntı takip ediyor




Tropikal sıcaklıklarda, serpintilerden, guruldayan seslerden ve nemli bir cehennemden geçiyor. Teknenin kenarında otururken dengenizi koruyun. Ancak tur, manzaranın tadını çıkarabileceğim sessiz pasajlarla değişiyor. Yamaçların ilerisinde basit yerel kulübeler var. Kuşlar bize eşlik ediyor, bir balıkçıl bir kayanın üzerinde sessizce duruyor, suya bakıyor ve bizi fark etmiyor bile. Nehrin yanı sıra orman ortamı da bu turun muhteşem yanıdır.


Birkaç kilometre sonra bilerek bir kumsala koşuyoruz. Omurganın altında bir çatırtı var. Dışarı çıkıyoruz ve bir körfezin kristal berraklığında suyun içinden geçiyoruz. Bir maymun sürüsü üzerimizdeki dallarda ağaçtan ağaca sallanırken, yan deredeki kayaların üzerinden tırmanıyoruz, doğal havuzlarda yüzüyoruz, su altında sürükleniyor ve dalıyoruz. Antonio, küçük şelalelerin üzerinden atlamak için ek kanoyu daha da yükseğe taşıyor.


Nehirdeki tekneye döndüğümüzde tüm kas gücümüzle bir kez daha zorluyoruz. Birdenbire hayat sadece şu andan ibaret oluyor. Düşünme, küreğin son vuruşundan bir sonraki hızlı vuruşa kadar ilerlemez.


Bu macera artık neredeyse mümkün değildi. 1990'lı yıllarda Kosta Rika hükümeti suyu depolamak ve elektrik enerjisi üretmek için bu boğaza bir baraj inşa etmeyi planladı. Ancak yerel halk, korumacılar ve turizm profesyonelleri protestoyu başarıyla gerçekleştirdi. Pacuare Nehri dünyanın en güzel rafting cazibe merkezlerinden biri olmaya devam ediyor.
 
Üst