Klause
New member
Kışın bir yolculuk
Kar, buz, soğuk: İzlanda’nın sert doğasını bu şekilde aşabilirsiniz – bir deneyim raporu
Stern yazarı Samira Debbeler, İzlanda’da bir buz yığınının yanında duruyor.
© özel
Buzdağları, gayzerler, şelaleler, volkanlar: İzlanda’nın doğal güzellikleri Oscar’ı hak ediyor. Bu nedenle, İskandinav ada devletinin giderek daha fazla izleyiciyi cezbetmesi anlaşılabilir bir durumdur – bizimki de dahil yıldız-Yazar. Ana sezonun dışında orada hayatın nasıl olduğunu ortaya koyuyor. Ve gezginlerin kışın kesinlikle dikkat etmesi gerekenler.
Buzlu rüzgarlar kayalıklarla çevrili kıyı kasabalarını taradı. Kar yağdı, kar yağdı ve kar yağdı. Hiçbir uçak ne kalktı ne de indi. Turistler Keflavík Havalimanı’nda mahsur kaldı. Erişim yolları kapatıldı: Aralık ortasında İzlanda’da kar fırtınaları şiddetlendi. Tahmin edilemez, durdurulamaz. Şansım: Bir hafta önceden oradaydım. Rüzgar yok, yağmur yok, bulut yok. İzlanda’nın hava koşulları hızlı ve radikal bir şekilde değişiyor; hatta çoğu zaman her saat başı. Doğru kıyafet, hava durumunu kontrol etmek, rotayı planlamak: İzlanda gezisi dikkatli bir şekilde hazırlanmalıdır.
Kışın İzlanda: İyi hazırlanmalısınız!
Buraya gelmeden önce neredeyse her gün Google Haritalar’daki küçük noktayı inceledim. Akşam eğlence programımdı. Westfjords’u buzla kaplı Grönland’dan yalnızca Atlantik’in yaklaşık 400 kilometresi ayırıyor. Bu kabaca Hamburg ile Frankfurt arasındaki düz çizgiye karşılık gelir. Bu yüzden Kuzey Kutup Dairesi’nin hemen altındaki ülkede özellikle kış aylarında havanın çok soğuk olduğunu düşündüm. Ve böylece kendime doğru kıyafetleri aldım: üç Termal tayt, kalın oyuncak kapüşonlular, şapkalar, kar maskeleri ve eldivenler. Bu benim temel ekipmanımdı. Kendimi turist olarak tanımlamak için – çünkü Alman tatilcilerin doğası budur – ben de bir tane aldım. İzlanda kazağı ile.
Beyaz spor ayakkabılarla fazla uzağa gidemeyeceğimi biliyordum. Bu yüzden sıcak tutan kışlık botlara ihtiyaç vardı. Seçtim kalın tabanlı ve derin profilli siyah bağcıklı çizmeler. Sağlam ayakkabıların her adımını sevdim. Rahat ve sıcak; İzlanda’daki en önemli şey bu. Anneannemin yün çorapları kıyafetimi tamamladı.
Bavulunuzda eksik olmaması gerekenler: Mayolar. Aynen, doğru duydun! İzlanda’nın plajlarında yüzmeyi önermiyorum – bazı kısımlarda hayati tehlike olabilir – ancak kaplıcaların çoğu bir rüyadır. Böylece parmak arası terlikler, havlular ve bikiniler uçup gitti Haddeleme bavul ile.
İzlanda: Soğuk ve tehlikeli olabilir
İzlanda’ya vardığımda hemen şunu fark ettim: Sıcak tutan giysiler olmadan fazla uzağa gidemezdim. Gündüz sıcaklık bazen eksi 7 derece, gece ise eksi 12 derece oluyordu. Bazı dondurucu bölmeler de aynı şekilde soğuk.
Bir araba ödünç aldım. Maceram başladı. Yeşil dağ zirvelerinin yanından, siyah, ufalanan ay manzaralarından geçtim. Adanın sert doğası şaşırtıcı derecede yumuşaktı: Güneş ışığı, neredeyse hiç bulut yok. Ancak A noktasından B noktasına güvenli bir şekilde gidebilmek için “Güvenli Seyahat” uygulamasına düzenli olarak göz atıyordum. Uygulama İzlanda Dışişleri Bakanlığı tarafından geliştirildi. Kara buz, kapalı yerler, fırtınalar vb. dahil neredeyse tüm yolları gerçek zamanlı olarak gösterir. Her turistin mutlaka bu konuda bilgilendirilmesi gerekir. İzlandalılar bir yolu kapattığında bunun nedenleri vardır.
yıldız-Yazar Samira Debbeler İzlanda’da buzlu kışı yaşadı. İşte onun deneyim raporu.
© özel
Benim hatam: Bu gadget’tan vazgeçtim
Muhtemelen hemen hemen her seyahat blogunda okumanız gereken nedenleri okudum. Sivri uçlar ayakkabılar için satın alın. Küçük paslanmaz çelik dişlere sahip zincirler ayakkabıların üzerinden kolaylıkla kaydırılabilir. Buzlu yollarda destek sağlarlar. Bunun abartı olduğunu ve yanıldığımı düşündüm. Şingvellir Milli Parkı’nda dikenleriyle bana yetişen turistlerin yanında, gülümseyip gülümseyerek, utangaç bir geyik gibi hareket ettim. Yol, kaygan kayaların üzerinden geçide doğru gidiyordu. Kaymamayı başardım ama salyangoz hızında ilerliyordum. Ve ter içinde yıkandım.
Kışın İzlanda: Turistlerin ödediği para bu
Beni asıl şaşırtan şey İzlanda’daki fiyatlar oldu. Kış aylarında otel, kiralık araç ve uçak fiyatları daha düşük olsa da yemek maliyetleri yüksek kalıyor. Geleneksel İzlanda kuzu çorbası birçok yerde yaklaşık 3000 ISK’ya (yaklaşık 20 avro) mal oluyor ve başlangıç çorbası büyüklüğünde. Ana yemeklerin maliyeti 4500 ISK (yaklaşık 30 Euro) civarındadır. Susayan insanlar çay veya kahveye 400 ila 600 ISK (3 ila 4 euro) ödüyor. Fiyatların yüksek olmasının nedenleri: Birçok ürünün ithal edilmesi gerekiyor. Atlantik iklimi ve fakir topraklar tarım koşullarını kötüleştiriyor. Ayrıca ücret düzeyi de bizimkinden çok daha yüksek. Tasarruf ipucum: Yukarı Beş dakikalık terrineler ve termo kupalar!
Her otel odasında su ısıtıcısı vardı. Çay poşetleri genellikle bedavaydı. Bu yüzden turistik merkezlerdeki ve kafelerdeki pahalı çay istasyonlarından kaçındım. Kendime baktım ve pratik işlerim için derin duygular geliştirdim. Termo kupa. Ve bazı günlerde paradan tasarruf etmek için beş dakikalık terrineler vardı.
Benim tavsiyem: Neden kışın İzlanda’ya gitmeye değer?
Soğuk, risk, fiyatlar; bence bunu kabul eden herkes kışın İzlanda’ya uçmalı. Yaz aylarına göre çok daha az turist var. Görülecek yerlerin çoğunu kendime ayırdım. Üzerindeki birçok buzul dili Vatnajokull – Avrupa’nın en büyük buzulu – terk edilmiş durumdaydı.
Stern yazarı Samira Debbeler “Gizli Lagün”de yüzüyor. Fluðir.
© özel
Başka bir araba görmeden çevre yolunda saatlerce sürdüm. Ayrıca çok para biriktirdim. Ve kuzey ışıklarını gördüm. Bu yalnızca Ekim’den Mart’a kadar olan sonbahar ve kış aylarında mümkündür. Hava çok soğuktu ama dağ manzarası, kaplıcalar ve etkileyici doğa içimi ısıttı. Genel olarak doğru donanıma sahipseniz İzlanda’nın en derin kışını bile atlatabilirsiniz.
Ayrıca ilginizi çekebilir:
Bu makale sözde bağlı kuruluş bağlantıları içerir. Daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.
Kaynaklar: “Güvenli Seyahat”, “Google Haritalar”, Alman-İzlanda Topluluğu Bremerhaven/Bremen e. V.
#Konular
Kar, buz, soğuk: İzlanda’nın sert doğasını bu şekilde aşabilirsiniz – bir deneyim raporu
Stern yazarı Samira Debbeler, İzlanda’da bir buz yığınının yanında duruyor.
© özel
Buzdağları, gayzerler, şelaleler, volkanlar: İzlanda’nın doğal güzellikleri Oscar’ı hak ediyor. Bu nedenle, İskandinav ada devletinin giderek daha fazla izleyiciyi cezbetmesi anlaşılabilir bir durumdur – bizimki de dahil yıldız-Yazar. Ana sezonun dışında orada hayatın nasıl olduğunu ortaya koyuyor. Ve gezginlerin kışın kesinlikle dikkat etmesi gerekenler.
Buzlu rüzgarlar kayalıklarla çevrili kıyı kasabalarını taradı. Kar yağdı, kar yağdı ve kar yağdı. Hiçbir uçak ne kalktı ne de indi. Turistler Keflavík Havalimanı’nda mahsur kaldı. Erişim yolları kapatıldı: Aralık ortasında İzlanda’da kar fırtınaları şiddetlendi. Tahmin edilemez, durdurulamaz. Şansım: Bir hafta önceden oradaydım. Rüzgar yok, yağmur yok, bulut yok. İzlanda’nın hava koşulları hızlı ve radikal bir şekilde değişiyor; hatta çoğu zaman her saat başı. Doğru kıyafet, hava durumunu kontrol etmek, rotayı planlamak: İzlanda gezisi dikkatli bir şekilde hazırlanmalıdır.
Kışın İzlanda: İyi hazırlanmalısınız!
Buraya gelmeden önce neredeyse her gün Google Haritalar’daki küçük noktayı inceledim. Akşam eğlence programımdı. Westfjords’u buzla kaplı Grönland’dan yalnızca Atlantik’in yaklaşık 400 kilometresi ayırıyor. Bu kabaca Hamburg ile Frankfurt arasındaki düz çizgiye karşılık gelir. Bu yüzden Kuzey Kutup Dairesi’nin hemen altındaki ülkede özellikle kış aylarında havanın çok soğuk olduğunu düşündüm. Ve böylece kendime doğru kıyafetleri aldım: üç Termal tayt, kalın oyuncak kapüşonlular, şapkalar, kar maskeleri ve eldivenler. Bu benim temel ekipmanımdı. Kendimi turist olarak tanımlamak için – çünkü Alman tatilcilerin doğası budur – ben de bir tane aldım. İzlanda kazağı ile.
Beyaz spor ayakkabılarla fazla uzağa gidemeyeceğimi biliyordum. Bu yüzden sıcak tutan kışlık botlara ihtiyaç vardı. Seçtim kalın tabanlı ve derin profilli siyah bağcıklı çizmeler. Sağlam ayakkabıların her adımını sevdim. Rahat ve sıcak; İzlanda’daki en önemli şey bu. Anneannemin yün çorapları kıyafetimi tamamladı.
Bavulunuzda eksik olmaması gerekenler: Mayolar. Aynen, doğru duydun! İzlanda’nın plajlarında yüzmeyi önermiyorum – bazı kısımlarda hayati tehlike olabilir – ancak kaplıcaların çoğu bir rüyadır. Böylece parmak arası terlikler, havlular ve bikiniler uçup gitti Haddeleme bavul ile.
İzlanda: Soğuk ve tehlikeli olabilir
İzlanda’ya vardığımda hemen şunu fark ettim: Sıcak tutan giysiler olmadan fazla uzağa gidemezdim. Gündüz sıcaklık bazen eksi 7 derece, gece ise eksi 12 derece oluyordu. Bazı dondurucu bölmeler de aynı şekilde soğuk.
Bir araba ödünç aldım. Maceram başladı. Yeşil dağ zirvelerinin yanından, siyah, ufalanan ay manzaralarından geçtim. Adanın sert doğası şaşırtıcı derecede yumuşaktı: Güneş ışığı, neredeyse hiç bulut yok. Ancak A noktasından B noktasına güvenli bir şekilde gidebilmek için “Güvenli Seyahat” uygulamasına düzenli olarak göz atıyordum. Uygulama İzlanda Dışişleri Bakanlığı tarafından geliştirildi. Kara buz, kapalı yerler, fırtınalar vb. dahil neredeyse tüm yolları gerçek zamanlı olarak gösterir. Her turistin mutlaka bu konuda bilgilendirilmesi gerekir. İzlandalılar bir yolu kapattığında bunun nedenleri vardır.
yıldız-Yazar Samira Debbeler İzlanda’da buzlu kışı yaşadı. İşte onun deneyim raporu.
© özel
Benim hatam: Bu gadget’tan vazgeçtim
Muhtemelen hemen hemen her seyahat blogunda okumanız gereken nedenleri okudum. Sivri uçlar ayakkabılar için satın alın. Küçük paslanmaz çelik dişlere sahip zincirler ayakkabıların üzerinden kolaylıkla kaydırılabilir. Buzlu yollarda destek sağlarlar. Bunun abartı olduğunu ve yanıldığımı düşündüm. Şingvellir Milli Parkı’nda dikenleriyle bana yetişen turistlerin yanında, gülümseyip gülümseyerek, utangaç bir geyik gibi hareket ettim. Yol, kaygan kayaların üzerinden geçide doğru gidiyordu. Kaymamayı başardım ama salyangoz hızında ilerliyordum. Ve ter içinde yıkandım.
Kışın İzlanda: Turistlerin ödediği para bu
Beni asıl şaşırtan şey İzlanda’daki fiyatlar oldu. Kış aylarında otel, kiralık araç ve uçak fiyatları daha düşük olsa da yemek maliyetleri yüksek kalıyor. Geleneksel İzlanda kuzu çorbası birçok yerde yaklaşık 3000 ISK’ya (yaklaşık 20 avro) mal oluyor ve başlangıç çorbası büyüklüğünde. Ana yemeklerin maliyeti 4500 ISK (yaklaşık 30 Euro) civarındadır. Susayan insanlar çay veya kahveye 400 ila 600 ISK (3 ila 4 euro) ödüyor. Fiyatların yüksek olmasının nedenleri: Birçok ürünün ithal edilmesi gerekiyor. Atlantik iklimi ve fakir topraklar tarım koşullarını kötüleştiriyor. Ayrıca ücret düzeyi de bizimkinden çok daha yüksek. Tasarruf ipucum: Yukarı Beş dakikalık terrineler ve termo kupalar!
Her otel odasında su ısıtıcısı vardı. Çay poşetleri genellikle bedavaydı. Bu yüzden turistik merkezlerdeki ve kafelerdeki pahalı çay istasyonlarından kaçındım. Kendime baktım ve pratik işlerim için derin duygular geliştirdim. Termo kupa. Ve bazı günlerde paradan tasarruf etmek için beş dakikalık terrineler vardı.
Benim tavsiyem: Neden kışın İzlanda’ya gitmeye değer?
Soğuk, risk, fiyatlar; bence bunu kabul eden herkes kışın İzlanda’ya uçmalı. Yaz aylarına göre çok daha az turist var. Görülecek yerlerin çoğunu kendime ayırdım. Üzerindeki birçok buzul dili Vatnajokull – Avrupa’nın en büyük buzulu – terk edilmiş durumdaydı.
Stern yazarı Samira Debbeler “Gizli Lagün”de yüzüyor. Fluðir.
© özel
Başka bir araba görmeden çevre yolunda saatlerce sürdüm. Ayrıca çok para biriktirdim. Ve kuzey ışıklarını gördüm. Bu yalnızca Ekim’den Mart’a kadar olan sonbahar ve kış aylarında mümkündür. Hava çok soğuktu ama dağ manzarası, kaplıcalar ve etkileyici doğa içimi ısıttı. Genel olarak doğru donanıma sahipseniz İzlanda’nın en derin kışını bile atlatabilirsiniz.
Ayrıca ilginizi çekebilir:
Bu makale sözde bağlı kuruluş bağlantıları içerir. Daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.
Kaynaklar: “Güvenli Seyahat”, “Google Haritalar”, Alman-İzlanda Topluluğu Bremerhaven/Bremen e. V.
#Konular